Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Fines garn ApS
Nebelvej 50
6623 Vorbasse.
CVR. nr. 37310522
+ 45 20 16 38 91
Etableringsår 2002

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Alle viste priser er inklusive moms. Beløbet trækkes fra kundens konto ved afsendelse af vare.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Frk. Fines garn v/Tina Seeger og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på fines-garn.dk er Frk. Fines garnv/Tina Seeger.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: fines.garn@gmail.com

 

Levering

Levering
Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-2 hverdage. Alle
varer sendes med GLS, Post Nord eller DAO. Alle varer leveres så længe lager haves. Ved
bestilling af både lagervarer og varer som er angivet som en bestillingsvare, forbeholder Fines
Garn sig ret til enten at sende ordren delvist eller samlet, når bestillingsvarerne er på lager.
Beløbet bliver trukket, når ordren er afsendt.

 

Hvis du fortryder dit køb (Fortrydelsesret)

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til fines.garn@gmail.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du har 14 dages fortrydelsesret for varer som du har taget i brug.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Husk at få en kvittering for indlevering af pakken.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Varens stand, når du sender den retur

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din returret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra vi har modtaget og kontrolleret varen.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Skader sket under returneringslevering trækkes fra returneringsbeløbet.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Returadressen er:

For GLS:

Fines Garn, C/O GLS
Nebelvej 50
6623 Vorbasse
Danmark

For PostNord:

Fines Garn
Postboks 560
0918 Københavns Pakkecenter
Danmark

 

Konkurrencebetingelser

Du kan kun deltage i konkurrencen én gang per trækning. Konkurrencen er ikke købsbetinget. Du er med i lodtrækningen om præmierne, når du deltager i den pågældende konkurrence enten per e-mail eller på Facebook og/eller har svaret rigtigt på spørgsmålene. Ved mistanke om snyd har vi ret til at udelukke deltagere af lodtrækningen.

 

Hvis du vinder

Vinderne af konkurrencen får direkte besked pr. e-mail, og navnene offentliggøres på Facebook eller i vores nyhedsbreve. Ved at deltage i konkurrencen accepterer du samtidigt denne offentliggørelse. Vinderne modtager deres præmie i løbet af ca. 14 dage. Præmierne kan ikke ombyttes til kontanter eller andre varer.

 

Øvrige ting

Deltager du i konkurrencen, skal du huske at opgive alle de personlige oplysninger, der er angivet ved konkurrencen, så vi kan sende dig eventuelle præmier. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle trykfejl. Vi forbeholder os ret til med øjeblikkelig virkning at ændre gevinsterne i en konkurrence eller helt afbryde konkurrencen.

Ansatte hos os samt medlemmer af disses husstande må ikke deltage i konkurrencen. Hvis du har spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os.

 

Rabatkoder

Rabatkoder kan både være lavet af Fines garn eller komme fra eksterne samarbejdspartnere. Virker din rabatkode ikke, kan det skyldes, at du har valgt brands, der er ekskluderet fra koden eller at koden måske er udløbet. Vores rabatkoder kan ikke bruges sammen med andre rabatkoder.
Køb af gavekort bliver ikke inkluderet i den totale købssum og kan derfor ikke benyttes til at opnå rabat ved minimumskøb.
Virker din rabatkode stadig ikke, skal du kontakte os.

 

Reklamation

    Reklamation
    Fines-garn.dk kontrollerer alle varer inden afsendelse. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
    Når du handler på www.fines-garn.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
    Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
    Når du returnere varer skal du oplyse følgende:

  • Navn
  • Adresse
  • Mail
  • Tlf. nr.
  • Ordre nr.
  • Problem så detaljeret som muligt

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du skal registrere din reklamation på vores hjemmeside under “Kontakt” ved at sende en mail.
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Returadressen er:
For GLS:
Fines Garn, C/O GLS
Nebelvej 50
6623 Vorbasse
Danmark
For PostNord:
Fines Garn
Postboks 560
0918 Københavns Pakkecenter
Danmark

 

Andet

Al handel på denne hjemmeside foregår på dansk. Du kan finde informationer om dine tidligere ordrer ved at logge ind på din profil (se øverst på websitet).

Alle kan handle hos os. Du skal dog være fyldt 18 år for at indgå en kreditkøbsaftale.

 

Klageadgang

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på mail Man-fre: 08:00 – 16:00. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 04.01.2019

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Fines-garn.dk
Nebelsvej 50
6623 Vorbasse
E-mail: fines-garn@gmail.com

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Persondatapolitik